söndag 11 juli 2010

lucky igår

började rida lite i pd,och han gick rätt bra faktist :) lite bråkig i galoppen på långsidorna då han lätt skjuter in bakdelen så det nästan blir som han galopperar i sluta, så hade ett dressyrspö i handen och varje gång han gjorde så petade jag till baken med spöt, och haha han blev rätt sur på mig så att säga,menmen :p när jag kände att jag var klar så gick jag ut på åkern och lät honom galopperar på ordentligt, åh gud vad härligt det var hade kunnat hålla på i evighet.
Det var första gången någonsin som vi liksom galopperat på ordentligt på en stor åker utan att bråka om någonting,det brukar alltid vara så att han vill springa fortare och så blir det dragkamp osv men åh allting kändes så perfekt så jag kunde inte annat än att sitta och le,och känna hur han verkligen jobbade under mig i varje språng han tog. och hela tiden var öronen spetsade och vi galopperade säkert 4 varv eller något. det kändes verkligen sååå perfekt. Ni som aldrig kännt den känslan kommer aldrig kunna förstå den,och jag tycker synd om er för det.

det var verkligen en sån stund som kommer vara en av dom första man tänker tillbaka till den dagen vi skiljs åt,och den dagen kommer komma vare sig man vill eller inte
/amanda

bilden togs inatt eller a imorse vid 5 tiden, satt ute i soluppgången och lucky stog med mig hela tiden,mitt hjärta (L)








1 kommentar:

  1. vad skönt att det går så bra för er med framsteg. ;)

    SvaraRadera