lördag 3 juli 2010

Resultat ale-jennylund

Slänger in resultatet nu iallafall, har piggnat till lite :) Det har vart så sjukt varmt idag, över 30 grader under hela tiden vi var där. I första klassen (la, 110cm) så var han så grymt fin. Jävlar va han hoppade upp sig, bara tur att han inte hoppade mig ur sadeln. Samma inne på banan, låg på lagom mkt och hoppade luftiga och fina språng :) Blev iaf dubbelnolla och slutade på en 5:e plats, red inte så fort i omhoppningen. Jag hade redan fått vad jag var ute efter (nollan i grunden) så tog det bara lungt. Hade ju två klasser till framför mig :)

I andra klassen (la+5) så hade värmen tagit alldeles för hårt på honom, det märktes så tydligt när jag hoppade fram. Han hade inte samma sug som i första klassen och orkade inte galoppera upp sig utan hängde bara i bettet och sprang på utan att ha bakdelen med sig. Inne på banan så kom jag fram till första kombinationen där vi kom lite nära inpå och då orkade han inte hoppa upp sig från de avståndet, sen blev det ett missförstånd till hindret efter då han bet sig fast i yttertygeln och drog åt sidan och innan jag fått tillbaka honom på rätt spår så stod vi framför hindret.
Är ändå nöjd med dagen, han orkade helt enkelt inte i andra klassen. Nu får vi vila upp oss till imorgon och hoppas på att han är lika grym där som han var i dag :) Det ska inte bli så varmt heller så det blir skönt det. Här kommer lite bilder som amanda har varit duktig och tagit föresten, åhh han är så fin min älskling (L)

/Emma

2 kommentarer: