måndag 15 mars 2010

kvällspromenad

Även idag fick Lucky en lugn dag och jag var ute och gick för hand med honom, fast lite längre idag. Dels för att han har vaccinerats , men även för att han säkert kunde behöva 2 dagar i lite lägre tempo. Men imorgon kör vi igång som vanligt och då blir det hoppträning för helen. Och sen blir det att hoppa en klass i alingsås till helgen då, Sen blir det 2 lugna veckor för honom innan vi åker till östadkulle och hoppar första omgången i div 1 :)

Men i vilket fall så hade vi det jättemysigt idag också. Jätte fint väder och solen var precis påväg ner när vi var ute. Lucky var glad och pigg och jag gjorde i vanlig ordning massa lydnads och relationsövningar, Gör honom mycket lugnare i sig själv och mer säkrare med mig.Så det är något jag gör varje dag,liksom även om det bara handlar om den korta stunden när man hämtar hästen i hagen, låt det ta 5 min och se till att hästen har fokus på dig och är trygg med dig.Man får himla mycket tillbaka sedan :) Men en sak som var lite intressant, Lucky är väldigt rädd om huvudet och speciellt när man är precis bakom öronen vid nacken så han inte riktigt har koll på vad man gör, Men jag är van vid att jag alltid får klappa honom där, Men idag gjorde jag det med en tjock vante på mig, och han får totalpanik och visar ögonvitorna, spänner hela kroppen och skyggar undan från mig. Men sedan när jag tog av mig vanten fick jag stryka honom över hela ansiktet och bakom öronen hur mycket jag ville utan att han rörde en min. :s knepigt!

ajaaa nog om det hihi :)

/amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar