tisdag 16 mars 2010

Träning

Har precis kommit hem från en hoppträning för Lennart Lindelöw. Han är utbildad a-tränare och a-banbyggare.
.
Träningen gick bra, dock så hade han en helt annorlunda ide om hur jag skulle rida än vad jag brukar göra. Så det blev en svårighet i sig. Det gick bättre mot slutet då vi fick till ett riktigt bra flyt :) Han fokuserade mkt på rytmen och samspelet mellan häst och ryttare, tyngden skulle vara i stigbygeln och man skulle rida med en lätt hand som hela tiden var följsam. Han tjatade mkt om att man skulle jobba MED hästen, vilket är jätteviktigt tycker jag :)

Det flytet vi hade i slutet är ngt jag kommer ta med mig, det var en jätteviktig lektion tkr jag och som jag fick ut mkt utav.
Kan inte slänga upp film då jag inte kan fixa formatet på den somsagt. Får se om det kommer ngn annan dag ist :)
/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar