måndag 22 mars 2010

ridtur

haha idag har jag och lucky varit ute i drygt en timme i regneeet :)

han ska få en ganska chill vecka, mest bara ut och jogga och sånt.

Så idag gick vi ut och travade på ordentligt i friskt tempo, och haha gud vad han cpa i första galoppen ;) knas häst.I don´t blame him,han är ute och busar alldeles för lite, men nu när det börjar bli ljusare ute kan jag rida ut mycket oftare, Hiss på det :D

haha sen var jag jättenära på att flyga av också faktist :o kände att han smygökade lite i galoppen vid ett tillfälle så då gjorde jag tvärt imot vad han ville och kortade upp honom eftersom han redan hade fått galoppera på en bit, så kortade upp honom rätt mycket och han blev lite smått upprörd och började studsa och hålla på. men så tänkte jag att jag sitter och väntar ut honom tills han slappnar av och jobbar istället för att bråka. sågör han vääärldens luft språng och jag bara flyger ur sadeln och landar på halsen HAHAHA så fult det måste sett ut :D aja vi kom iallafall hem levande, blöta och glada :)
/amanda





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar