fredag 26 mars 2010

Utflykt idag :)

Lastade ponnyn idag och drog till Sofia björserud, min tränare inom hoppingen. Åkte dit pga. att jag har fått en riktigt dålig sits av min sadel som påverkar min ridning och hästen på ett dåligt sätt. En tjej i sofias stall hade däremot en sadel som hon trodde skulle passa så vi åkte dit för att prova den :)

Kan säga att det redan blev en stoor skillnad! Har ju kanske inte riktigt vetat hur det ska kännas när det känns rätt när jag bara har ridit i min sadel? men gud vilken skillnad det blev på allt nu :D

Lite svårt att förklara men i min nuvarande sadel så får jag en "stolssitts" vilket påverkar att jag sitter på för mkt med sätet vilket gör att jag "pressar" fram honom samtidigt som jag håller i munnen, så kanske inte så konstigt att han blir lite väl stressad ibland?

Detta var ju både bra och dåligt, tråkigt när vi precis har köpt en sadel som sitter så himla bra på honom men det är ändå bra att vi kan hitta mina brister och nu har chansen att rätta till dom :)
/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar