onsdag 28 april 2010

23:12

det blev tillslut en sväng till ridhuset idag då varken jag eller erica var särkilt pepp på regnet :P

han gick jättebra idag min gris, funkar verkligen såå mycket bättre på Nova bettet än på vanliga och det är ju roligt :)

hade bara som mål att rida igenom honom ordentligt idag och det lyckades jag med haha :D

jobbade myyycket övergångar och skänkelvikningar och sånt lösgörande okomplicerat bara,

en grymt rolig sak som jag märkte idag som han aldrig lyckats med innan var iallafall att jag kunde galoppera typ på en långsida och göra skänkelvikning till andra långsidan utan att han bytte, och det är ju ett ganska tydligt tecken på att han blivit starkare då han knappt har kunnat galoppera samlat på rakspår utan att han bytt eller ställt sig utåt innan. så tummen upp på de :D

har inte så mycket mer att säga förutom att jag är jättenöjd med honom och ridpasset idag, dooock är det inte lika roligt när det rider runt äckliga människor som inte kan rida och tror dom äger stället ;) haha här kommer man till hemmaklubben och blir bemött som vi blev liksom, inte trevligt! hon fick sig dock en evil amanda blick tillbaka så hoppas den skrämde henne lite tihi :D meeen nu blir det andra avenyn och sedan nana. /amanda


1 kommentar:

  1. jag har mejlat dig angående bloppisen nu bara så att du vet! :)

    SvaraRadera