söndag 11 april 2010

hemma!

nu är jag hemma efter en lååång tävlingsdag i östadkulle, usch dit åker jag aldrig igen frivilligt, tyvär går ju andra omgången i div 1 där :s men hoppppppas att det är utomhus då för ridhus underlaget SÖG verkligen rent ut sagt, det var jätte tungt,jätte djupt och jätte halt uuusch.
asså skojjar inte? säg att det var 10 starter idag så var kanske 2 felfria,helt sjuk men det tog verkligen på hästarna och blir ju svårt för dom att få fäste och hoppa i sånt underlag liksom.
ajaaaaa back to resultaten som ändå var helt okej för min del. i förklassen (LB) så gick vi i undertempo hela rundan, inget jag kände igentligen. är ju svårt att känna när det är så djupt underlag, i vilket fall gick vi i bott vid varje hinder så vi fick ju inget flyt och avstånden blev knasiga, men han kämpade på min fina lilla ponny men räckte inte över sista oxern i grunden och fick med sig bakbommen.

Sedan i lagklassen, också den LB, så tänkte jag på tempot och gud vad jag red haha bara slängde runt banan som värsta idiot ponny ryttaren liksom. men vi fick iallafall mycke bättre flyt och jag drog på rätt rejält där i slutet för att det var så få felfria så tänkte att även om jag inte blir felfri så kan jag ju iallafall få bra tid, men sen kom vi jätteee knasigt på sista oxern igen, haha verkligen mellanläge och han försökte verkligen kravla sig över lilla ponnyyyn men drog med sig typ alla bommarna ahaha stackars liten, dum jag kände mig verkligen. men aja den rundan kändes mycket bättre även fast jag red som jag gjorde :)

Laget gick det sådär för, men vi var knappast sämst iallafall så det blir bara till att ta igen nästa gång.

så alltså:
förklass,LB 4 fel i grund
lagklass,LB 4 fel i grund


bilder och ev.film kommer sen. Emma kommer snaaart och lämnar dom så får se hur illa det ser ut ;)
/amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar