tisdag 20 april 2010

Morgon ridtur

Har sovmorgon idag och börjar därför inte föräns vid 12 :) SÅ jag var duktig och passade på att rida magic innan skolan. Gick upp halv 9 och fixade stallet och så, alltid skönt att vara klar med det på morgonen :) Eter det så tog jag in magic, borstade och masserade honom innan jag red iväg. Red bort till en åker där jag satt och trimmade honom lite, fick ridit igenom honom ordenligt. Tränade även s-bågar i förvänd galopp vilket vi klarade utan att byta galopp eller bryta av, förut har vi inte äns kunnat galoppera snett igenom utan att ha bytt galopp, så framsteg har det blivit :) Red inte så länge, i 40min ungefär. Men det är viktigt att sluta när det går som bäst så passade på att avsluta då och skritta hem ist :)

Får se hur jag gör när jag kommer hem, om jag tar och rider zella en sväng eller om jag tar en andra ridtur på magic. Ska börja lite smått att ibland rida honom två gånger om dagen så att vi kommer riktigt på topp, behöver konditionsträna och trimma :)

Nu ska jag hoppa in i duschen, uppdaterar mer sen antagligen :) /Emma

1 kommentar:

  1. hur lång är du du & emma? :) & hur hög är lucky? vad tycker du är maxlängden för d-ponny? om man är typ 166 cm lång & väldigt smal, kan man rda d-ponny då? det är klart man kan men om det är precis på gränsen eller så menar jag.

    SvaraRadera