tisdag 25 maj 2010

Dornkart´s Magie

Nu kommer inlägget om min ponny, magic :)










Namn: Dornkart´s Magie (kallas för magic, lillen)
Född: 2001
Färg: Fux
Kön: Valack
Mkh: 147.8 cm
Ras: Tysk ridponny

Köpte magic på hösten 2008. Var nogrann med att det verkigen skulle vara den rätta ponnyn som flyttade hem till mig, så kan säga att jag var kräsen. Provred ungefär 13 ponnysar här hemma i sverige innan jag och mamma åkte till tyskland för att provrida ngr ponnysar där ist. Testade ngr och en av dom var magic, ponnyn med det lilla extra som vi letat land och rikte efter. Både jag och mamma blev helt sålda och valde då att magic fick flytta hem till oss i sverige :)
Tänkte bara berätta lite snabbt om hans stam;
Far: Dornick B
Mor: Tu Belle Alezamme
Mfar: Top Nonstop
Hans pappa som är en dressyrhingst har tagit 5 Em guld och ett silver, kanske därifrån han har fått sin dressyrtalang? :) Han morfar ägs av ngr som bor i alingsås, inte alls långt härifrån alltså. Hästen bor dock nere i skåne :)
Dornick B


















Top Nonstop
















Man ser mkt likheter mellan magic och dessa två, speciellt hans far :)

Våran resa har inte alltid varit den lättaste. Det började inget vidare iallafall, som dom flesta vet så är han inte den lättridnaste även ifall det ibland kan se så ut. I början var han iaf alldeles för svår för mig och ingenting fungerade. Jag har fått lära mig den hårda vägen och har verkligen fått lära mig rida den här ponnyn.

Jag är egentligen glad för att det gick så dåligt som det gjorde i början för det är bara ett bevis på att jag inte har fått någonting gratis utan jag har facktiskt fått kämpa mig dit jag är idag. Så många dagar av slit och så många dagar av lycka som jag har fått uppleva. Ångrar inte att jag köpte honom för jag har fått sånna erfarenheter av den här tiden. Det är inte förens nu som vi har börjat komma på varandra lite mer, vi har svackor som alla andra och vi håller just nu på att ta oss ifrån en sådan. Har tävlat hoppning upp till la och tävlat lite dressyr upp till lb.

Vårat mål iår är att kvala och starta msv, få honom ännu lydigare och självklart komma varandra närmre :) Ser fram emot sommaren, ska träna stenhårt på alla lediga sommarlovs dagar, hoppas även på massa tävlingar med stora framgångar.
Så det va lite snabb info. om våran resa hitills, slänger upp lite bilder på älsklingen min också :)
/Emma

1 kommentar: