söndag 9 maj 2010

tävlings planer

kollade över mina tävlingar lite och bestämde mig för att avanmäla mig från ulricehamn,
tråkigt hade gärna åkt dit och tävlat på deras stora gräsbana men vill inte köra slut han om jag ev ska debutera msv i ale-jennylund strax därefter. så anmälde mig istället till uddevalla en Lb+La så blir det inte lika tight, men tror det blir bra :)

här är en film från sist gång jag var i uddevalla, herregud det var första och sista gången jag glömde martingallen hemma kan ja lova, för fyfan vad det ser ut :o speciellt i lbn, aja det är tur att det bara går frammåt och att vi är mycket mycket mer samspelta nu än vad vi var då, förra året blev det liksom katastrof varje gång vi skulle in och hoppa,Men som sagt det är tur att det går frammåt och att jag lärt mig rida min ponny lite bättre än vad jag gjorde då haha. det är först i början på detta året som jag har kunnat gå in på banan och tagit mig runt tillsammans med honom,utan dragkamp och bråk och missförstånd. och gud vilken känsla det är efter ett helt år av jobb.

4 kommentarer:

  1. Oj vilken skillnad på så kort tid ändå!! :O

    SvaraRadera
  2. Din mamma är verkligen världsbäst på att filma oxå;-)

    SvaraRadera
  3. ni är duktiga men varför stressa upp i la ni är ju uppenbarligen inte redo på filmen lika så i Lb. De är inte han som gör fel dålig anridning i Lb:n. Och i la:n så ligger han ju inte rätt hade han varit redo så hade han säkert ställt upp för dig men är han inte redo så gör han de klart inte. Men ni utvecklas framåt men ta de lungt nu strssa inte upp i Msv innan ni är klara rida la ta placeringar och få rutin. Annars kommer du få en ponny som inte står vid din sida i slutändan:) skynda långsamt så tar ni er till toppen:D

    SvaraRadera
  4. angående inlägget ovan: det är ju en gamal film, så ser det ju inte ut nu när de rider! :O sen vet jag av egen erfarenhet att vissa hästar MÅSTE ut på banan för att utvecklas, det funkar inte att bara rida super hemma och tror att man vinner på det. Min ponny går som en gud hemma men ute på tävling blir han knas och då funkar det ju knappast tillslut att sitta hemma och traggla när han inte håller på så då, visst vi hoppar då inte la utan bara låga höjder på drygt 50, men jag ska nog inte tävla längre då han inte trivs med det,min lilla skogsmulleskrutt <3

    SvaraRadera