fredag 28 maj 2010

hemma nu

Nu har jag kommit hem och tänkte skriva lite om träningen igår samt lägga upp några bilder från den :)

Började med att rida fram Lucky som kändes riktigt fin, sedan kom Johan och då berättade jag allt som det var. Och haha han är så go johan, så här låter det typ alltid: "Johan allting går åt helvete :(" han- "Jaha, men gud vad bra :D "

Haha men han menar på att om det går dåligt så är det något som har förändrats med hästen och i detta fall var det att Lucky blivit mycket starkare och mer stadig liksom, och om han ändras måste jag ändra min ridning.
Så efter jag ridit runt en stund så satte johan upp ett litet räcke som jag skulle hoppa över, Och förr så gick det alltid snabbt för att han var så svag och bara ramlade frammåt i panik liksom, och nu gick det snabbt för att han helt tappat förtroende för hindret och att han inte alls har koll på sin kropp vilket resulterar med att han stannar.

Så träningen igår gick ut på att jag skulle trava på en volt och komma snävt mot hindret, travhoppa det och såfort han landade lägga ner han i en låg form. Och efter ett tag kändes det verkligen att det blev bättre, och såhär ska jag göra varje dag nu, hindret behöver inte vara högt utan ligga på 50 kanske. och travhoppa på en volt och låg form därimellan. Genom att göra detta kommer han få koll på sin kropp, och få förtroende för hindret vilket resulterar med att jag får förtroende för honom. Och när det går så pass långsamt som i samlad trav måste han ta i för att hoppa också vilket gör att han får sätta sig lite mer på baken och då blir sprången mycket bättre och han hoppar mer med ryggen.

Så såhär ska jag göra varje dag somsagt, och när han är så pass stark att vi kan göra detta i trav och hoppa höghus, då kommer det vara att bara lulla runt inne på tävlingsbanan sedan

Så härligt att ha något att jobba mot nu. :) Här kommer några bilder som erica (rolletolle.blogg.se) tagit, bilderna är klickbara

/amanda










































































































1 kommentar: