onsdag 19 maj 2010

Lucky

Efterssom det fanns lite önskemål om inlägg om våra ponnysar så tänkte jag berätta så mycket jag vet om Lucky, fast lite kortfattat dådå ;)

vet att det står någonstans redan i början på bloggen. men man får uppdatera sig haha :D

förra året i april så letade jag ny ponny, och fastnade direkt för Lucky, då var han hoppad någon Lb på lokal nivå med Sofia, som hon hette som red honom då, men så mycket mer var det inte, hon sofia då ägde inte lucky utan red han bara tillfälligt då lucky ägdes av en ridskola (HAHA herregud) som i sin tur hade köpt han från ngn gubbe som hade massa ponnysar som han inte gjorde något med. så långt bak vet jag. Men som ni kanske själva kan lista ur så fungerade inte lucky som en ridskole häst, och fick ganska hastigt åka till denna tjejen som red och tävlade honom lite då . Mer än så om hans bakgrund vet jag tyvär inte, bara att han säkerligen är importerad, och att han född för 11 år sedan, 1999.

Lucky är som dom flesta säkert känner till en ganska så känslig och pigg liten pojke som berättar när man rider fel på alla möjliga sätt,haha tror jag har fått känna på dom flesta tillsägelserna i dagsläget. Balansen och lugnet är otroligt viktigt då han har otroligt mycket nerver i huvudet och kan väääldigt lätt gå upp i varv och då blockera en om man själv inte är lugn. Något jag inte riktigt lärt mig hantera ännu ute på tävlingsbanan. men det går frammåt.
Förra sommaren så la vi ner all vikt vid dressyren och tog hjälp av min nuvarande dressyr tränare Johan lundgren. han är guld värd verkligen och utan honom hade jag utan tvekan gett upp min lilla ponny för länge sedan, men med väldigt mycket hjälp och pepp har vi fortsatt kämpat och utvecklats till dom vi är nu, I dagsläget hoppar jag och lucky LB-LA och har som högst startar LA+5, resultaten är väldigt ojämna fortfarande, ibland går det jättebra och vi tar banan som vi aldrig gjort något annat och plockar placeringar, och ibland går vi in och stannar ut oss på 3-4e hindret pga missförstånd mellan varandra, men jag börjar sakta men säkert få kläm på hur han ska ridas och vi blir säkrare och säkrare med varandra, i år har vi som mål att starta msv b, eller a först och främst bli redo för det. och långsiktiga mål, ja sm kanske? ;) vem vet var det här kommer att leda, haha! men jag tror verkligen på denna ponnyn, för han har rätt inställning, viljan och potentialen finns där och den dagen vi vet att vi kan lita på varandra till 100 % , den dagen kommer vi också kunna leda ärovarvet tävling efter tävling, det är jag säker på. :*

så kortfattat,
Namn: Lucky
Färg: Mörk fux
mkh: 1.35 cm slutmätt! (c-ponny)
Ras: ?
härstamning: ?
född: 1999
Kön: Valack
Startad: LB:1 dressyr, LA+5 hoppning
Mål iår : Msv B hopp.


/amanda













































3 kommentarer:

  1. Åh vad glad att jag hittat eran blogg :D Bevakar din bdb som inte är så aktiv ;) & där skrev du för längesen att 2010 kanske skulle bli ditt och lucky's sista år, men så är det inte tänkt längre?

    SvaraRadera
  2. Hade du inte en hingst som heter River någonting?? Hur går det med honom? Vad har ni för planer?

    SvaraRadera
  3. luciia: det är helt beroende på hur fort vi kommer fram och ja, det får helt enkelt framtiden avgöra :) men just nu ser det inte ut så nej

    anonym; svarar på det i ett inlägg imorgon.

    SvaraRadera