måndag 10 maj 2010

svar på kommentar


haha fick en kommentar nyss, inte så att jag tar åt mig eller så men ska bara berätta hur det ligger till ;) förövrigt är det bara kul att få sånna här kommentarer så man får sig en funderare men iallafall tillbaka till svaret ,som jag skrev så är filmen inte ny, utan detdär var i november 2009, och och det är först nu som jag har lärt mig att rida honom. så med det menade jag självklart att det som hände INTE var hästens fel och ärligt talat skyller jag aldrig på hästen för det är aldrig hästens fel. förra året hade vi inte lärt oss varandras knappar alls. och inne på banan blev han väldigt stressad och studsig (kan fortfarande bli) och sån har han enligt dom förra ägarna alltid varit men om man lär sig hantera det så är det inga problem. och när han blir så på som han var då dom allra flesta tävlingarna förra året så gick det inte att få till en bra anridning då han först kunde ta 2 askorta studsteg sen skjuta ifrån och ta ett lågnt sedan ett studdsigt, ah ni fattar och det var inget jag hade lärt mig reglera.
varför det ser ut som jag stressar i Lan så kan jag säga att den rundan ser inte mer stressig ut än någon annan runda från då, där var det dock en A:0a alltså att grunden går på tid det är därför jag tar dom svängarna jag gör.
Sen att jag stressar fram till msv är inget jag kan påstå att jag gör. har hoppat LA sedan juli-augusti förra året alltså 10 månader och då var han inte redo nej, men nu är han och jag hade aldrig gått in på en msv bana om jag kände att varken jag eller hästen var redo för det,dessutom så är det några månader kvar tills våran EV debut ;) . och som jag sa i inlägget med filmen så är vi väldigt mycket mer samspelta nu än då och det kan du fråga nästan vem som hellst som följt oss irl ett tag :p
Här har ni lite nyare filmer, vår senaste La ia Alingsås och vår senaste A:0a som gick i Lb+5 i Billdal, både från 2010. ;) och båda ligger redan på bloggen jag vet men här har ni dom igen.

3 kommentarer:

  1. ja men det är ju en sån typ av häst, som vill dra på det är hans tempo. Inte ska man dra igen och bromsa för att enligt böcker, tidningar och folk det är fel, det blir inte heller bra om hästen inte trivs med det! du känner din häst bäst, det fattar ju vem som helst och jag tycker ni ska fortsätta så, det blir ju bara bättre o bättre liksom ;)

    SvaraRadera
  2. en häst kan inte gå enligt en bok, de är individer och har olika grundtemon och hållning, kör hårt amanda ;)

    SvaraRadera
  3. det var en väldig skillnad, såg mycket bättre ut nu :p

    SvaraRadera