söndag 16 maj 2010

hemma

herregud har blivit en alldeles för lång dag idag ! kommer ju vara helt död imorgon känns det som, redan ont i huvudet och sånt :(

Det har varit ännu en uppochner dag, går ju inte för sig att det går bra rakt igenom någon gång liksom? hade ju tydligen vart förfärligt :p

iallafall, framridnignen till första klassen, LB+5, så kändes han jätte fin. går in på framhoppningen och hoppar räcket några gånger, klockrent.
Sedan kommer jag på oxern och där var de tvärstopp?:s flera gånger om tillomed när jag sänkt ner det fasten jag red precis som jag ska rida och kom helt rätt. men tror han bara testade lite för när jag väl fått över honom en gång så flöt det på sen.

Inne på banan hade jag inga jätte förhoppningar då han var lite knasframhoppning och det blir alltid värre inne på banan liksom, men tvärtom så red jag som en idiot och vi blir dubbelnolla, tyvärr 2 utanför placering men de e skitsamma.

Sedan framridningen till LA kändes han skitfin, så går in på framhoppningen, jag lägger han helt fel till första räcket och han typ kraschlandar in i det :( Sen vart det kört kan man säga, sånt får absolut inte hända på en tävling för dom som känner lucky vet att hans självförtroende kan gå från 100 till 0 på en halv sekund, vilket det gjorde, och han vågade inte hoppa på det sen vilket sänkte mitt förtroende ordentligt, Men men fick hoppat några gånger iallafall. Sen lyckas vi krascha en gång till. och efter det ville jag inte änns gå in på banan längre för jag visste vad som väntade, dels hade han gått upp så i varv så kunde inte gå ett steg utan att han gjorde luft hopp/stegrade/studsade och gud vet allt, och den kombinationen med 0 självförtroende och en väldigt svår bana funkar inte om man har en häst som lucky, men går in och gör ett försök iallafall.

Hoppar första och andra hindret, efter andra drar han som fan och jag fick ingen ordning på det och det var relaterat avstånd, så ett stopp på 3an som han dessutom lyckas trassla in sig i bommarna med frambenen. hoppar det igen utan problem faktiskt, sedan stannade han på 4an som var en mur. så uteslutna.
usch ponnyn gjorde så gott han kunde verkligen, det var bara mitt fel att det gick som det gick på framhoppningen, menmen. är jättenöjd med honom min lilla kille, dessutom har han skavt av sig både skinn och päls lite härovar på alla 4 benen. :( så blir att ta det lugnt i några dagar och se till att inget svullnar upp eller så, så får jag se hur jag gör nästa helg. åh lilla ponny :( (L)

så sammanfattning
Lb+5 Felfria
LA uteslutna.

1 kommentar:

  1. usch vad tråkigt, men det blev ju ändå en felfri runda ;) ni kommer igen ;)

    SvaraRadera